sábado, 19 de julio de 2014

KAPITEL XI. Hvem stjal Tarts?

KAPITEL XI. Hvem stjal Tarts? 


Kongen og dronningen af ​​hjerter sad på deres trone, når de ankom, med en stor menneskemængde samlet om dem-alle mulige små fugle og dyr, såvel som hele spil kort: den Slyngel stod foran dem i lænker, med en soldat på hver side til at bevogte ham; og i nærheden af ​​kongen var den hvide kanin, med en trompet i den ene hånd og en rulle pergament i den anden. I meget midt i gården var et bord, med et stort fad tærter på det: de så så godt, at det gjorde Alice helt sulten at se på dem-"Jeg ville ønske, de ville få forsøget gjort, 'tænkte hun ', og hånd rundt forfriskninger! Men der syntes at være nogen chance for dette, så hun begyndte at se på alt om hende, for at fordrive tiden.
Alice havde aldrig været i en domstol før, men hun havde læst om dem i bøger, og hun var ganske glad for at finde, at hun kendte navnet på næsten alt der. "Det er dommeren," sagde hun til sig selv, 'på grund af hans store paryk.
Dommeren, ved den måde, var konge; og da han bar sin krone over paryk, (se på frontispice, hvis du ønsker at se, hvordan han gjorde det,) han ikke se på alle komfortable, og det var bestemt ikke blive.
"Og det er jury-box," tænkte Alice, "og de ​​tolv væsener, '(hun var nødt til at sige" væsener, "ser du, fordi nogle af dem var dyr, og nogle var fugle)" Jeg formoder, at de er nævninge. «Hun sagde, at dette sidste ord to eller tre gange over til sig selv, være temmelig stolt af det: hun troede, og med rette også, at meget få små piger på hendes alder vidste betydningen af ​​det overhovedet. Dog ville 'jury-mænd' have gjort lige så godt.
De tolv nævninge var alle skriver meget travlt på tavler. "Hvad laver de?" Alice hviskede til Gryphon. "De kan ikke have noget at lægge ned endnu, før retssagen er begyndt."
"De putter deres navne ned," Gryphon hviskede svar, "af frygt for de skulle glemme dem inden udgangen af ​​forsøget."
'Dumme ting! Alice begyndte i et højt, indignerede stemme, men hun stoppede hurtigt, for den hvide kanin råbte 'Silence i retten! "og kongen tog sine briller og kiggede ængsteligt rundt, for at gøre ud af, hvem der taler.
Alice kunne se, såvel som om hun ledte over deres skuldre, at alle nævninge skrev ned 'dumme ting! på deres tavler, og hun kunne endda gøre, at en af ​​dem ikke vidste, hvordan at stave 'dum', og at han måtte bede sin nabo til at fortælle ham. 'En dejlig roderi deres slates'll være i før retssagen er overstået!' tænkte Alice.
En af nævningene havde en blyant, der knirkede. Dette naturligvis, kunne Alice ikke stå, og hun gik rundt domstolen og fik bag ham, og meget snart fundet en mulighed for at tage det væk. Hun gjorde det så hurtigt, at den stakkels lille nævning (det var Bill, Lizard) ikke kunne gøre ud på alle, hvad der var blevet af det; så efter at jagt handler om for det, blev han tvunget til at skrive med en finger for resten af dagen; og det var af meget lidt brug, da det forlod noget mærke på tavlen.
'Herald, læse anklagen! sagde kongen.
På dette den hvide kanin blæste tre eksplosioner på trompet, og derefter rullede pergamentrulle, og lyder således: -
    'The Queen of Hearts, gjorde hun nogle tærter,
       Alt på en sommerdag:
     Den Slyngel af hjerter, han stjal disse tærter,
       Og tog dem helt væk! '
'Overvej din dom, "sagde kongen til juryen.
"Ikke endnu, ikke endnu!" kanin hastigt afbrudt. "Der er en hel del at komme før det!"
'Ring det første vidne, "sagde kongen; og den hvide kanin blæste tre eksplosioner på trompet, og råbte: "Første vidne!
Det første vidne var hattemageren. Han kom ind med en tekop i den ene hånd og et stykke brød-og-smør i den anden. "Jeg beder tilgive, Deres Majestæt," begyndte han, "for at bringe disse i: men jeg havde ikke helt færdig med min te, da jeg blev sendt til. '
'Du burde have færdig, "sagde kongen. 'Hvornår har du begynde? "
Hattemageren så på haren, der var fulgt med ham ind i retten, arm i arm med syvsoveren. 'Fjortende marts, jeg tror, ​​det var, "sagde han.
"Femtende," sagde haren.
"Sekstende," tilføjede syvsoveren.
"Skriv det ned," sagde kongen til juryen, og juryen ivrigt skrev ned alle tre datoer på deres tavler, og tilføjede dem op, og reduceret svaret på shillings og pence.
'Tag din hat, "sagde kongen til hattemageren.
"Det er ikke mit," sagde hattemageren.
'Stjålet! "Kongen udbrød dreje til juryen, som øjeblikkeligt fik et notat fra den kendsgerning.
"Jeg holder dem til at sælge," hattemageren tilføjet som en forklaring; "Jeg har ingen af ​​min egen. Jeg er en hattemager.
Her satte dronningen på hendes briller, og begyndte at stirre på hattemageren, der blegnede og trippede.
Giv dine beviser, "sagde kongen; 'og ikke være nervøs, eller jeg vil have dig henrettet på stedet. "
Dette synes ikke at opmuntre vidnet på alle: han holdt skifte fra den ene fod til den anden, ser uroligt på dronningen, og i sin forvirring han bed et stort stykke ud af sin tekop i stedet for brød-og-smør.
Lige i dette øjeblik Alice følte en meget nysgerrig fornemmelse, hvilket undrede hende en god deal, indtil hun gjorde, hvad det var, hun var begyndt at vokse sig større igen, og hun troede først hun ville få op og forlade retten; men ved nærmere eftertanke besluttede hun at blive, hvor hun var, så længe der var plads til hende.
"Jeg ville ønske, du ville ikke presse det. 'sagde syvsoveren, der sad ved siden af ​​hende. "Jeg kan næsten ikke trække vejret."
"Jeg kan ikke gøre for det," sagde Alice meget ydmygt: "Jeg vokser."
"Du har ingen ret til at vokse her," sagde syvsoveren.
"Du må ikke vrøvle," sagde Alice mere dristigt: "du ved, du vokser også. '
"Ja, men jeg vokser i et fornuftigt tempo," sagde syvsoveren: »ikke i den latterlige måde." Og han stod op meget mut og krydsede over til den anden side af banen.
Alt dette tidspunkt dronningen havde aldrig slap stirre på hattemageren, og ligesom syvsoveren krydsede domstol, sagde hun til en af ​​betjentene i retten, "Bring mig en liste over de sangere i den sidste koncert!" hvor den elendige Hatter rystede så, at han rystede begge sine sko.
Giv dine beviser, "kongen gentog vredt," eller jeg har dig henrettet, uanset om du er nervøs eller ej. "
"Jeg er en fattig mand, Deres Majestæt," hattemageren begyndte i en skælvende stemme, '-og jeg ikke var begyndt min te-ikke over en uge eller så-og hvad med brød-og-smør få så tynd-og funklende af te-'
»Den funklende af hvad?" sagde kongen.
"Det begyndte med te," hattemageren svarede.
"Selvfølgelig funklende begynder med en T! 'sagde kongen kraftigt. "Vil du tage mig for en tumpe? Gå på! "
"Jeg er en fattig mand," fortsatte hattemageren, "og de fleste ting blinkede efter at kun haren sagde '
"Jeg gjorde ikke! 'haren afbrudt i en stor fart.
'Du gjorde! "sagde hattemageren.
"Jeg benægter det! 'sagde haren.
"Han benægter det," sagde kongen: "udelade denne del. '
"Nå, i hvert fald, syvsoveren sagde" fortsatte hattemageren, ser ængsteligt rundt for at se, om han ville benægte det også: men syvsoveren benægtede ikke noget, at være hurtig i søvn.
"Efter det," fortsatte hattemageren, "jeg skære nogle mere brød-og-smør-'
"Men hvad sagde syvsoveren sige?" en af ​​juryen spurgt.
»Det kan jeg ikke huske," sagde hattemageren.
'Du skal huske, "bemærkede kongen," eller jeg vil have dig henrettet. "
Den elendige Hatter droppede sin tekop og brød-og-smør, og gik ned på knæ. "Jeg er en fattig mand, Deres Majestæt," begyndte han.
"Du er en meget dårlig taler," sagde kongen.
Her et af marsvinene jublede, og blev straks undertrykt af officerer af banen. (Som det er snarere en hård ord, vil jeg lige forklare dig, hvordan det blev gjort De havde et stort lærred taske, som bandt op ved mundingen med strygere:. I dette de gled marsvin, med hovedet først, og derefter satte sig på den.)
"Jeg er glad for jeg har set det gjort," tænkte Alice. "Jeg har så ofte læst i aviserne, ved afslutningen af ​​forsøg" Der var nogle forsøg på bifald, som straks blev undertrykt af politiet i den domstol, "og jeg har aldrig forstået, hvad det betød indtil nu."
»Hvis det er alt du ved om det, kan du stå ned," fortsatte kongen.
"Jeg kan ikke gå nogen lavere," sagde hattemageren: "Jeg er på gulvet, som det er."
"Så kan du sidde ned," sagde kongen.
Her jublede den anden marsvin, og blev undertrykt.
Kom, der sluttede marsvinene! tænkte Alice. "Nu skal vi komme på bedre."
"Jeg vil hellere slutte min te," sagde hattemageren, med et ængsteligt blik på dronningen, der læste listen over sangere.
'Du kan gå, "sagde kongen, og hattemageren skyndsomt forlod retten, uden selv venter på at sætte sine sko på.
'-Og bare tage hans hoved off udenfor, "Dronningen tilføjes en af ​​betjentene: men hattemageren var ude af syne, før betjenten kunne komme til døren.
'Kald det næste vidne! sagde kongen.
Det næste vidne var Hertuginden kok. Hun bar den peber-box i hånden, og Alice gættet, hvem det var, endnu før hun kom ind i retten, ved den måde folk nær døren begyndte nysen alle på én gang.
Giv dine beviser, "sagde kongen.
»Ikke," sagde kokken.
Kongen kiggede ængsteligt på den hvide kanin, der sagde i en lav stemme, "Deres Majestæt må krydsforhøre vidnet.
"Jamen, hvis jeg må, må jeg," sagde kongen, med en melankolsk og efter folde sine arme og rynkede panden på kokken indtil hans øjne var næsten ude af syne, sagde han i en dyb stemme: 'Hvad er tærter lavet af?
'Peber, for det meste, "sagde kokken.
'Sirup, "sagde en søvnig stemme bag hende.
'Krave, Dormouse, "Dronningen skreg ud. 'Halshugge at Dormouse! Vend at syvsoveren ud af retten! Undertryk ham! Knib ham! Off med sine knurhår!
For nogle minutter var hele hoffet i forvirring, at få syvsoveren viste sig, og med den tid, de havde slået sig ned igen, havde kokken forsvundet.
"Pyt!" sagde kongen, med en luft af stor lettelse. 'Kald det næste vidne. "Og han tilføjede i en undertone til dronningen, "Virkelig, min kære, du må krydsforhøre den næste vidne. Det helt gør min pande ondt! "
Alice iagttog White Rabbit, da han famlede over listen, føler meget nysgerrig efter at se, hvad det næste vidne ville være ligesom, '-for de har ikke fået meget beviser endnu, "sagde hun til sig selv. Forestil hendes overraskelse, da den hvide kanin læst op på toppen af ​​hans skingre lille stemme, navnet »Alice!"

No hay comentarios:

Publicar un comentario